Ünlü matematik sabiti pi sayısının anısına özel kabul edilmiş ve her yıl 14 Mart tarihinde kutlanmaktadır. Bunun sebebi ise Amerikan tarih formatında bu günün 3.14’ü olarak geçmesi ve bunun pi sayısının en yaygın kullanımını anımsatmasıdır. Pi sayısı için en yaygın yaklaşım 3,14’tür. Gerçek değeri ise 3,141592653589793238462643383… şeklinde devam etmektedir. Çemberin çevresinin ve alanın hesaplanması başta olmak üzere matematik, geometri ve fizik gibi bilimlerde büyük bir öneme sahiptir.
Pi Günü’nün bilinen ilk resmi ya da büyük ölçekli kutlanması Larry Shaw ve diğer çalışanlar ile birlikte t 1988’de, Shaw’ın fizikçi olarak çalıştığı, San Francisco Exploratorium’da gerçekleşmiştir.12 Mart 2009’da ABD Temsilciler Meclisi, 14 Mart 2009 tarihini Ulusal Pi Günü ilan etti.2010 Pi Günü için Google, “Google” sözcüğünü çemberler ve pi sembolü içeren çizimlerle şekillendirerek ana sayfasında yayınladı.
Matematiğin güzelliğini, önemini ve herkesin hayatındaki temel rolünü kutlamak maksadıyla UNESCO’ya başvuran Dünya Matematik Birliği (IMU), 26 Kasım 2019 tarihinde,
UNESCO’nun 40. Genel Konferansında, 14 Mart gününün Dünya Matematik Günü (IDM) olarak ilan edilmesini onayladı. 14 Mart 2020 yılında birinci Dünya Matematik Günü’nün temasını “ Her Yer Matematik’’, 14 Mart 2021 tarihinde kutlanan ikinci Dünya Matematik Günü’nün temasını “Daha İyi Bir Dünya İçin Matematik” olarak belirlendi.Bu yıl ise üçüncüsünü kutladığımız Dünya Matematik Günü’nün teması “Matematik Birleştirir ’’ olarak belirlenmiştir.
14 Mart Dünya Matematik Günü kapsamında Maya Okulları olarak öğrencilerimize matematiğe farklı bir gözle bakmaları amacı ile hafta boyunca eğlenecekleri etkinlikler düzenledik. Yaratıcılıklarını sergileyebilecekleri bardak boyama etkinlikleri ile pi ye farklı tasarımlar yaparak kendilerini ifade ettiler. Yapılan bardaklarımızı okul koridorlarımıza astık. Pi Skyline etkinliğimiz ile öğrencilerimiz pi sayısının basamaklarını kullanarak kendi hayal ettikleri şehirleri tasarladılar. Zeka geliştirici bir oyun ve bulmaca türü olan resfebe etkinliği ile her öğrencimiz pi sayısı ve matematik ile ilgili kendi bulmacasını oluşturup arkadaşlarına sorarak eğlenceli vakit geçirdi. Mayalılar Yarışıyor etkinliğimizde ise matematikle ilgili çeşitli kademelerdeki sorulara cevap verip, grubuna en fazla puanı kazandırmaya çalışırken hem iş birliği yapmayı hem de takım ruhu ile hareket etmeyi öğrendiler. Matematik keşif midir icat mıdır konulu münazara etkinliğimizde ise öğrencilerimiz uzun uzun tartışarak matematiğin keşif mi yoksa icat mı olduğunu konusunda birbirlerini ikna etmeye çalıştılar. 14 Mart Pazartesi günü 6. Ders saatimizde ise bütün öğrencilerimize Dünya Matematik Günü ile ilgili sunum yapıldı. Bu sunumla Pi sayısı , Atatürk ve Matematik gibi konularda farkındalıkları arttırıldı.