Cumhuriyetimizin 100. Yılı Kutlu Olsun!

Sınıf Projelerimiz

Yağmur Hasadı Projesi

Maya’daki miniklerimiz için hazırladığımız Anasınıfı Yağmur Hasadı Projesi’nde, küresel ısınmanın tetiklediği su kaynaklarındaki azalmaya dikkat çekiyor ve bir çözüm yolu olarak yağmur suyunu toplamayı ve yeniden kullanmayı hedefliyoruz. Bu proje ile miniklerimiz, toplanan yağmur suyunu, sevimli dostlarımızın içme suyu ihtiyacını karşılamak ve bitkilerimize can suyu olarak vermeyi öğreniyorlar. Bu çalışma, onlara doğayla iç içe bir yaşamın önemini ve kaynakların bilinçli kullanımının değerini küçük yaşlarda aşılıyor.

 

 

Ağaç Bayramı Projesi

İlkokula ilk ağacımızı dikerek başlıyoruz. 1.sınıflarımızın doğayla iç içe bir yolculuğa çıktığı “Ağaç Bayramı” projesi, onlara toprağın, suyun ve yeşilin kıymetini öğretmeyi amaçlar. Bu yolculuk, dünya üzerindeki ağaç türlerini keşfettikleri renkli atlaslarla başlar, ormanın sessizliğinde “Orman Banyosuyla” yürüyüşlerle devam eder ve minik ellerin toprakla buluşmasıyla son bulur. Her bir öğrencimizin sevgiyle büyüttüğü çam fidanları, okulumuzun bahçesinde kök salarken, bu süreçte öğrencilerimiz, yaşamın devamlılığı için doğayı korumanın önemini yaşayarak öğrenirler. Bu projeyle, miniklerimizde yeşeren çevre bilinci ve doğaya saygı duygusu, Maya Okulları’nın yeşil gelecek hayalini besleyen tohumlardır.

Geri Dönüşüm Muhteşem Olacak Projesi

2. sınıf miniklerimizin başrolünde olduğu “Geri Dönüşüm Muhteşem Olacak” projesi, kağıt atıklarını bir araya getirip, onları geri dönüştürme sihrine dönüştürüyor. Bu sihirli süreç, hem bir maddi kazanca yol açıyor hem de toplanan kağıtlar üzerine yazdıkları hikayelerle kendi kitaplarını yaratmalarını sağlıyor. Elde edilen gelir, geri dönüşümün önemini daha geniş bir alana yaymak amacıyla, kalkınmada öncelikli bir bölgede bulunan bir okula, geri dönüşüm ünitesi bulunan özel çöp kutuları armağan etmek için kullanılıyor. Böylece, öğrencilerimiz kağıt atıklarını doğru şekilde değerlendirerek, her yıl yaşları kadar ağacın korunmasına katkıda bulunuyorlar. Bu proje, çevre bilincini ve sürdürülebilir yaşamın önemini küçük yaşlardan itibaren miniklerimizin kalplerine kazıyor, onları geleceğe hazırlayan yeşil adımlar atıyor.

Agroekoloji Projesi

3. sınıf öğrencilerimizle beraber “Agroekoloji” projesine adım atıyoruz. Bu projeyle, endüstriyel tarımın yoğun su kullanımının doğurduğu sorunlara alternatif bir çözüm sunmayı hedefliyoruz. Öğrencilerimize, mutfaklardan çıkacak ve belki de çöpe atılacak sebzelerin köklerini yeniden hayata döndürmeyi öğreterek, sürdürülebilir bir tarım yöntemi olan agroekolojinin kapılarını aralıyoruz. Bu sayede miniklerimiz, doğanın döngüsü içinde nasıl etkin bir rol oynayabileceklerini ve kullanılan kaynakları nasıl en verimli şekilde değerlendirebileceklerini öğreniyorlar. Bu proje, onlara yalnızca bilgi değil, aynı zamanda çevreye karşı sorumluluk duygusu ve sürdürülebilir yaşam biçimine katkıda bulunma becerisi kazandırıyor.

Artık Ekmeklerden Mama Kampanyası Projesi

Birleşmiş Milletler’in açlıkla mücadele çabaları çerçevesinde, 4. sınıf öğrencilerimiz yemekhane artıklarının dönüşümüyle anlamlı bir katkı sağlıyor. “Artık Ekmeklerden Mama Kampanyası” adı altında başlattıkları bu yenilikçi proje, gıda israfının önüne geçmek ve sokak hayvanlarının beslenme ihtiyacını karşılamak için ekmek artıklarını değerli birer kaynağa dönüştürüyor. Bu etkinlikle öğrencilerimiz, israf konusunda farkındalık yaratırken, aynı zamanda açlık ve yoksullukla mücadelede küçük de olsa bir adım atmış oluyorlar. Bu sürecin bir parçası olarak, ekmeklerin nasıl besleyici mamalara dönüştüğünü öğrenirken, dünyada sürdürülebilirliğin ve kaynakların akıllıca kullanımının önemini kavrayarak, geleceğe dönük değerli dersler alıyorlar.

Pet Journey Projesi

Avrupa Yeşil Mutabakatı’nın izinden giderek, 5. sınıf öğrencilerimizin öncülüğünde “Petjourney” adını verdiğimiz çevreci bir proje hayata geçirildi. Bu proje kapsamında, okulumuzda biriktirilen pet şişeler, 3D yazıcı filamentine dönüştürülüyor. Bu yenilikçi dönüşümle, sadece atıkları değerli bir kaynağa çevirmekle kalmıyor, aynı zamanda dost okullarımızdaki öğrencilere bu filamentleri eğitim amaçlı hediye ediyoruz. “Petjourney” projesiyle öğrencilerimiz, sürdürülebilirlik bilincini artırıyor ve çevre dostu teknolojilerin eğitimde nasıl etkin bir şekilde kullanılabileceğini gösteriyor. Bu girişim, onlara küçük adımların büyük farklılıklar yaratabileceğini ve her birimizin gezegenimiz üzerinde olumlu bir etki bırakabileceğini öğretiyor.

Topraksız Tarım Projesi

6. Sınıf öğrencilerimiz, azalan tarım alanları ve iklim değişikliğinin tetiklediği gıda krizlerine yenilikçi bir yaklaşım getiriyor: Topraksız tarım. Bu yöntemle, su ve besin çözeltileri yardımıyla bitkileri topraksız olarak yetiştirme sanatını öğreniyor ve uyguluyorlar. Natüralistik zeka kavramını benimseyerek, doğanın sunduğu imkanları en efektif şekilde kullanmayı hedefliyoruz. Topraksız tarımın, sürdürülebilir tarım pratikleri arasında nasıl bir yer tuttuğunu keşfederken, gelecek nesiller için alternatif gıda üretim yöntemleri üzerinde çalışıyorlar. Bu proje sayesinde, öğrencilerimiz bilimsel araştırma ve çevresel sorunlara çözüm bulma konularında önemli beceriler kazanıyor.

Kompost Yapımı Projesi

Araştırmalar, bir vatandaşın günde yaklaşık 1,5 kg atık ürettiğini ve Türkiye’nin yıllık ortalama organik atık miktarının yaklaşık 104 milyon ton olduğunu gösteriyor. Bu büyük miktar, 7. sınıflarımız tarafından gerçekleştirilen kompost yapımının önemini ortaya koyuyor. Projemiz, organik atıkların çöpe değil, toprağa ve dolayısıyla hayata geri dönüşümünü sağlayarak bu devasa atık miktarının azaltılmasına katkıda bulunuyor. Biyo-kimyasal bir süreç olarak kompost yapımı, atıkların ayrıştırılması ve değerli toprak düzenleyicilere dönüştürülmesiyle, topraksız tarım uygulamalarında kullanılan kıvırcık fidelerinin beslenmesinde kritik bir rol oynuyor. Bu döngüsel yaklaşım, sürdürülebilir tarımın yanı sıra çevresel bilinci de artırarak, organik atıkların doğru yönetilmesinin ekosisteme sağladığı faydaları vurguluyor ve öğrencilerimize doğa ile uyumlu yaşamanın değerini öğretiyor.