Sınıf Projelerimiz
Yağmur Hasadı Projesi
Ağaç Bayramı Projesi
İlkokula ilk ağacımızı dikerek başlıyoruz. 1.sınıflarımızın doğayla iç içe bir yolculuğa çıktığı “Ağaç Bayramı” projesi, onlara toprağın, suyun ve yeşilin kıymetini öğretmeyi amaçlar. Bu yolculuk, dünya üzerindeki ağaç türlerini keşfettikleri renkli atlaslarla başlar, ormanın sessizliğinde “Orman Banyosuyla” yürüyüşlerle devam eder ve minik ellerin toprakla buluşmasıyla son bulur. Her bir öğrencimizin sevgiyle büyüttüğü çam fidanları, okulumuzun bahçesinde kök salarken, bu süreçte öğrencilerimiz, yaşamın devamlılığı için doğayı korumanın önemini yaşayarak öğrenirler. Bu projeyle, miniklerimizde yeşeren çevre bilinci ve doğaya saygı duygusu, Maya Okulları’nın yeşil gelecek hayalini besleyen tohumlardır.
Geri Dönüşüm Muhteşem Olacak Projesi
Agroekoloji Projesi
3. sınıf öğrencilerimizle beraber “Agroekoloji” projesine adım atıyoruz. Bu projeyle, endüstriyel tarımın yoğun su kullanımının doğurduğu sorunlara alternatif bir çözüm sunmayı hedefliyoruz. Öğrencilerimize, mutfaklardan çıkacak ve belki de çöpe atılacak sebzelerin köklerini yeniden hayata döndürmeyi öğreterek, sürdürülebilir bir tarım yöntemi olan agroekolojinin kapılarını aralıyoruz. Bu sayede miniklerimiz, doğanın döngüsü içinde nasıl etkin bir rol oynayabileceklerini ve kullanılan kaynakları nasıl en verimli şekilde değerlendirebileceklerini öğreniyorlar. Bu proje, onlara yalnızca bilgi değil, aynı zamanda çevreye karşı sorumluluk duygusu ve sürdürülebilir yaşam biçimine katkıda bulunma becerisi kazandırıyor.
Artık Ekmeklerden Mama Kampanyası Projesi
Pet Journey Projesi
Topraksız Tarım Projesi
Kompost Yapımı Projesi
Araştırmalar, bir vatandaşın günde yaklaşık 1,5 kg atık ürettiğini ve Türkiye’nin yıllık ortalama organik atık miktarının yaklaşık 104 milyon ton olduğunu gösteriyor. Bu büyük miktar, 7. sınıflarımız tarafından gerçekleştirilen kompost yapımının önemini ortaya koyuyor. Projemiz, organik atıkların çöpe değil, toprağa ve dolayısıyla hayata geri dönüşümünü sağlayarak bu devasa atık miktarının azaltılmasına katkıda bulunuyor. Biyo-kimyasal bir süreç olarak kompost yapımı, atıkların ayrıştırılması ve değerli toprak düzenleyicilere dönüştürülmesiyle, topraksız tarım uygulamalarında kullanılan kıvırcık fidelerinin beslenmesinde kritik bir rol oynuyor. Bu döngüsel yaklaşım, sürdürülebilir tarımın yanı sıra çevresel bilinci de artırarak, organik atıkların doğru yönetilmesinin ekosisteme sağladığı faydaları vurguluyor ve öğrencilerimize doğa ile uyumlu yaşamanın değerini öğretiyor.