Covid 19 - Önceliğimiz Çocuklar
Önceliğimiz Sağlığımız, Önceliğimiz Çocuklarımız
“Önceliğimiz Sağlığımız, Önceliğimiz Çocuklarımız” ilkesi ile yola çıkarak bugüne kadar olduğu gibi, bugünden sonrada en iyisini yapmak için tüm gayretimizle çalışmaya devam ediyoruz. Karşılıklı güven ve inancın beraberinde getirdiği güçlü işbirliği ile her zamanki gibi başarıyı mutlulukla ve sağlıkla mayalayacağımız günler için biz zaten hazırdık. Biz her detayı en ince ayrıntısına kadar düşünüyoruz. Çünkü sizin çocuklarınız, bizim çocuklarımız… Onlar bize emanet, biliyoruz!
Ne Biliyoruz?
Koronavirüsün bulaşma yollarını biliyoruz.
Ne Yapıyoruz?
Bu nedenle okullarımızın öğrenme alanlarında yaptığımız fiziksel düzenlemeler, temizlik, mesafe gibi konularda titizlikle çalışmaya devam ediyoruz.
Oyun Bahçeleri
Oyun bahçelerimiz sınıf düzeylerine özgülendi. Sosyal mesafe kurallarına uygun bir şekilde dönüşümlü olarak kullanıyoruz.
Sınıflar
Sınıflarımızda, arada en az 1.5 metre olmak koşulu ile her öğrencimizin yalnız oturacağı tekli sıra ve sandalyeler kullanıyoruz. Grup çalışmalarına ara verdik. Mümkün oldukça derslerimizi açık havada yapıyoruz. Sınıfları sürekli havalandırıyoruz.
Yemek Salonları
Öğrencilerimizin hareket ve yoğunluğunu azaltmak için seyreltilmiş yemek salonu uygulamasına geçtik. Yemek masalarımızı separatörler ile böldük. Sınıfın yarısı dönüşümlü olarak yemek salonunda yemeğini yerken diğer yarısı “lunch box ” ile sınıfta yemeğini yiyor.
Temazssız Oyunlar
Oyun bahçelerimizi öğrencilerimizin sosyal mesafe kuralına uygun oyunlar oynayabilecekleri oyunlarla donattık. Çocuklarımızla birlikte teneffüslerde düşük temaslı oyunlar oynuyoruz.
Koridorlar
Koridorlarımızda karşılaşmaları engellemek amacıyla gidiş ve geliş yönlerinde zemin işaretlemeleri yardımcı oluyor.
Tuvaletler
Okullarımızda tuvaletlerin muslukları sensörlü olup, sosyal mesafe dikkate alınarak birer musluk boş bıraktık. El kurulama için sensörlü kâğıt havlu makinesi kullanıyor, havalandırmalı kurutmalardan uzak duruyoruz. Öğrencilerimizin kullandıkları tuvaletlerin ana giriş kapıları yerine girişi perdeleyen paravanlar bulunuyor.
Dezenfeksiyon
Okullarımızda tüm alanları haftada bir detaylı dezenfeksiyon yapıyoruz. Kapı kolları ve trabzanlar gibi sık dokunulan yüzeylerin her teneffüs sonrası dezenfeksiyonunu yapıyoruz. Tüm koridorlarımıza, dersliklerimize el dezenfektanları yerleştiriyoruz.
Kapısız Okul /Açık Kapı Ders
Herkesin temas ettiği sınıf kapı kolları bulaşma riski oluşturduğu için “KAPISIZ OKUL” uygulamasına devam ediyoruz. Bütün derslik kapılarının açık kalmasına azami derece dikkat ediyoruz.
Bilişsel ve Duyuşsal Düzenlemeler
Öğrencilerimizin koronavirüse, bulaşma yollarına, hastalık belirtilerine ve hastalıktan kaçınma yollarına ilişkin farkındalık düzeylerini artırmak için tüm öğrenme alanlarımıza posterler yerleştirdik, bu posterleri güncel bilgiler doğrultusunda yeniliyoruz.
Ortak Kullanılan Derslikler
Laboratuvarlar, müzik ve görsel sanatlar atölyeleri gibi öğrencilerimizin ortaklaşa kullandıkları öğrenme alanlarımızı, kullanımlar arasında bir ders saati olacak şekilde ayarlıyoruz. Bu alanlar kullanıldıktan sonra detaylı dezenfeksiyonunu yapıyoruz.
Kantin ve Su Sebilleri
Yoğunluktan dolayı sosyal mesafe kurallarının uygulanamayacağını düşündüğümüz için okul kantinimizi ve koridorlarımızdaki su sebillerini bir süre daha kullanmayacağız.
Ne Biliyoruz?
Bilimin rehberliğinde yetkili kurum ve kuruluşlarca yapılan açıklamalara dikkat edildiğinde, kurallara uyulduğunda salgının başarılı bir şekilde yönetilebileceğini biliyoruz.
Ne Yapıyoruz?
Bilime güveniyor, tüm süreci titizlikle takip ediyor, kuralları ve rehberleri harfiyen uyguluyoruz.
Oyun Bahçeleri
Sağlık Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan salgın yönetimine ilişkin rehberleri dikkatli bir şekilde takip ediyor, bilgilerimizin güncel olması konusunda hassas davranıyoruz.
Sınıflar
Okullarımızdaki pozitif ya da temaslı vaka durumlarında yapılması gerekenleri güncel rehberlerin yönlendirmeleri doğrultusunda eksiksiz yerine getiriyoruz. Bu süreçte her zaman olduğu gibi açıklık ve hesap verebilirlik ilkelerimiz ile güvenin sembolü olmaya devam ediyoruz.
Ne Biliyoruz?
Koronavirüsün belirtilerini, korunmak için neler yapmamız gerektiğini artık biliyoruz. Ama en önemlisi virüse karşı en önemli silahımızın AŞI olduğunu, sağlıklı ve kesintisiz eğitim için aşının önemini biliyoruz.
Ne Yapıyoruz?
Bu nedenle okullarımızda söz konusu belirtiler için taramalar yapmaya, MASKE + MESAFE + HİJYEN + AŞI konuları ile ilgili süreci titizlikle yönetmeye devam ediyoruz.
Maya Okulları Sağlık Danışma Kurulu
MAYA OKULLARI SAĞLIK DANIŞMA KURULU Sağlık Danışma Kurulumuz ile sürekli iletişim halindeyiz. Aldığımız yönlendirmelerle, tüm paydaşlarımızla sürece ilişkin deneyimleri ve gelişmeleri paylaşıyor, okul toplum sağlığı için alınan kararları uyguluyoruz.
Öğretmen/Öğrenci ve Veli Eğitimi
Sağlık Danışma Kurulumuz, Covid-19 hakkında güncel bilgi ve gelişmeleri büyük bir özveri ile paylaşıyor, Maya Okulları olarak çalışan, öğrenci ve velilerimizi güncel bilgi ve gelişmelerden haberdar etmeye devam ediyoruz.
Çalışan Taahhütnamesi
Tüm çalışanlarımızdan Maya Okulları Sağlık Danışma Kurulunca hazırlanan COVİD-19 Rehberinde yer alan önlemlere uyacaklarına dair bir taahhütname talep ediyoruz.
Maske
Tüm öğrencilerimiz, öğretmenlerimiz ve diğer çalışanlarımız maske takıyor. Öğretmenlerimiz zorunlu haller dışında kendileri için ayrılan alanın dışına çıkmıyor.
Termal Kamera + Ateş Ölçer
Okul girişlerimizi öğrencilerimizin vücut ısılarını uzaktan ölçebilen termal kameralar ile okullarımıza kontrollü giriş sağlıyoruz. Maya Okulları Sağlık Danışma Kurulu yönlendirmesi ile her gün belirlenen saatlerde öğrencilerimizin ateşlerini ölçüyoruz.
İzolasyon Odası
Hastalığın belirtilerinden birini ya da birkaçını gösteren öğrencilerimizi okullarımızda düzenlediğimiz izolasyon odasına alıyor, velilerimizi bilgilendiriyoruz.
Aşı
Uzun bir süredir tüm dünya salgın ile savaşıyor. Tüm sağlık çalışanları fedakârca çok büyük bir mücadele verdiler, vermeye devam ediyorlar. 24 milyon öğrencinin yüz yüze eğitme kesintisiz devam edebilmesi için bu mücadeleye AŞI olarak katkıda bulunabileceğimizi biliyoruz.
BİZ BİLİME VE AŞIYA GÜVENİYORUZ!
500’ü aşkın çalışanımızın ise kendi rızası ile tüm aşılarını tamamlamış olmasından gurur ve mutluluk duyuyoruz.
Ne Biliyoruz?
21.yy becerilerine sahip, geleceğe ışık tutan çocuklar yetiştirmenin önemini biliyoruz.
Ne Yapıyoruz?
Eğitim içeriklerimizi güncelliyor, geleceğe ışık tutuyoruz!
OkuMAYA
İçeriğinde 24.000 dijital kitap bulunan OkuMAYA Platformu ile müfredat bağlantılı okuduğunu anlama çalışmalarını yürütüyoruz, çocuklarımızın kitap okumalarını destekliyoruz.
SMILE & LEARN ve HEXAGONIA
Öğrencilerimizin İspanyolca öğrenimlerini eğlenceye dönüştürürken bilişsel becerilerini geliştiren Smile and Learn ve Hexagonia Dijital Öğrenme Platformu ile iş birliğimiz olumlu sonuçlar veriyor.
DijiDemi
Soru çözüm ve konu anlatım videolarının ve online test ve denemelerin yer aldığı DijiDemi Platformu hem ortaokul hem de lise öğrencilerimiz tarafından çok beğeniliyor.
HIGHLIGHTS ve ENGLISH ATTACK
Öğrencilerimizin İngilizce dijital kitapları okuyabilecekleri, okuduğunu anlama etkinliklerini yapabilecekleri Highlights ve English Attack ile iş birliğimizi güncelledik.
VCLOUD
Ana derslere ilişkin ülkemizin en nitelikli dijital öğrenme platformu olan VCloud ile olan iş birliğimizi güçlendiriyor ve içerik güncelleme çalışmalarımızı gerçekleştiriyoruz.
BİLİŞİM ve SANAT GARAJI
Bilişim ve sanat alanında ülkemizin en nitelikli dijital öğrenme platformu olan Bilişim Garajı ile önümüzdeki yıl daha kapsamlı çalışmalar yürütüyoruz.
MİNTİCİTY
Öğrencilerimizin Almanca öğrenimlerini destekleyen Minticity Dijital Öğrenme Platformu ile iş birliğimizi yeniledik.
MAYA EDUCLASS
Öğrencilerimizin İngilizce edinme/öğrenme sürecinde çığır açacak İngilizce Dijital Platformu Educlass ile iş birliğimiz sürüyor.
Ne Biliyoruz?
Değişen dünyada, öğrencilerimizi uluslararası programlarla desteklemenin önemini biliyoruz.
Ne Yapıyoruz?
Bu nedenle ulusal öğretim programımızın yanı sıra öğrencilerimizi Oxford Uluslararası Öğretim Programı ile de destekliyoruz.
OXFORD ERKEN YILLAR PROGRAMI
Okul öncesi öğrencilerimiz erken yıllar programı çerçevesinde Matematik, Fen Bilgisini, Sanat Derslerini İngilizce olarak takip ediyorlar.
OXFORD ULUSLARARASI ÖĞRETİM PROGRAMI
İlk ve Ortaokul öğrencilerimiz, tüm dünyada 25, ülkemizde sadece Maya’da uygulanan Oxford Uluslararası Öğretim Programı ile bilişsel ve duyuşsal olarak zengin bir bakış açısına sahip oluyorlar. Well Being, Science, Math, Computing, English ve Global Skills Projects olmak üzere 6 ana alanda çalışmalarını sürdürüyorlar.
OXFORD AQA PROGRAMI
Anadolu Lisesi, Fen ve Teknoloji Lisesi öğrencilerimiz English, Physics, Chemistry, Biology ve Math alanlarında yıllardır üstün başarı elde ediyorlar.
Ne Biliyoruz?
Yeni okul yılında Psikolojik Danışma ve Rehberlik Biriminin süreçlere daha çok dahil olması gerektiğini biliyoruz.
Ne Yapıyoruz?
Çocuklarımızı her alanda destekliyor, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Birimimiz ile birlikte tüm çocuklarımızı tek tek takip ediyoruz.
PSİKOSOSYAL DESTEK ÇALIŞMALARI
Uzunca bir aranın ardından öğrencilerimiz okullarına geri döndüler. Her alanda olduğu gibi, salgın nedeniyle deneyim edebilecekleri muhtemel korku, kaygı, öfke, içe kapanma, huzursuzluk gibi duyguları yönetme alanlarında öğrencilerimizle çalışıyoruz. Öğrencilerimizle yüz yüze bir okul günü rutini oluşturmaları, kaygılarını açık bir şekilde dile getirmeleri, esnek olmaları, arkadaşlarıyla bağlantı kurmaları ve hijyen alışkanlıkları edinmeleri konularında çalışıyoruz. Böylece Covid-19 süreci ve sonrasında okula başarılı bir dönüşü garanti altına alıyoruz.
SOSYAL VE DUYGUSAL BECERİLER OKULU
Salgın süreci ile birlikte öğrenme faaliyetlerini bir süre evlerinden sürdürmek zorunda kalan çocuklarımızın bilişsel gelişimleri kadar sosyal ve duygusal gelişimi de olumsuz bir şekilde etkilendi. Sosyal ve duygusal öğrenme olanaklarını deneyim eden öğrencilerin akademik başarılarının arttığı, sağlıklı ilişkiler kurdukları ve sürdürdükleri ve zihinsel olarak daha sağlıklı oldukları araştırmalarca sabittir. Bu doğrultuda öğrencilerimizin okula olan olumlu tutumlarını geliştirmek, iletişim, iş birliği, empatik düşünme, sorumlu karar alma, öz farkındalık, öz yönetim gibi sosyal ve duygusal beceriler konusunda farkındalık düzeylerini artırmak amacıyla eğitim öğretim yılı başlamadan çocuklarımızla Sosyal ve Duygusal Beceriler Okulumuzda bir araya geldik. Sosyal ve Duygusal Becerilerini geliştirmek maksadı ile tüm yıla yayılan faaliyetlerimizi sürdürüyoruz.
MAYA ÇEKİRDEK-
Öğrencilerimizin duygu, düşünce ve davranışlarına yön veren mizaçlarını belirleme ve tanımlama çalışmalarını sürdürüyoruz. Bu doğrultuda her bir mizaca uygun rehberlik etkinlikleri ile öğrencilerimizin kişiliklerini geliştirme çalışmalarına odaklanıyoruz.