İlkokul Mezun Profili
İlk harflerimden ilk hayallerime, ilk adımlarımdan nice başarılarıma giden ilkokul yolculuğumda Maya’da hep isteklerime, ihtiyaçlarıma ve meraklarıma kulak verdiler.
Şimdi sadece akademik başarılarımla değil, hayata bakışımla, sesimi duyurma ve yeteneklerimi gösterebilme cesaretimle hayatı kucaklıyorum.
Arkadaşlıklarımın keyfini yaşıyor, zorluklarla baş edebiliyor, hatalardan ders çıkarıyor ve öğrenmeyi hiç bırakmamayı öğreniyorum.
Kendi becerilerimden emin, kendimi ve değerlerimi savunan duruşumla gelecekte karşıma ne çıkarsa çıksın, mücadele etmeye hazırım.

Matematik Becerilerim
- Çarpım tablosunu ezbere bilirim.
- Dört işlem gerektiren problemleri yazar ve çözerim.
- Temel geometrik şekil ve cisimleri tanır; çevre, alan ve açınımlarını hesaplarım.
- Tablo ve grafikleri okuyup, yorumlarım.
- Zamanı dakika ve saat cinsinden söyler, okur ve yazar; günlük yaşantımda zaman gerektiren işleri planlarım.
- Yarım, çeyrek, bütün arasındaki ilişkileri bilirim.
- Kütle, uzunluk ve sıvı ölçü birimlerini tanır, aralarında uygun dönüşümler yapar ve günlük yaşamda bu bilgileri kullanırım.
- Belli bir bütçe ile alışveriş yapar, harçlığını yönetir, birikim yapar ve matematiği günlük yaşamında aktif olarak kullanırım.
Türkçe Becerilerim
- Farklı türlerde (pastoral, lirik, epik, didaktik) şiirleri ezbere okur ve yazarım.
- Hikâye öğelerini tanır ve bu öğeleri kullanarak hikâye yazarım.
- Bilgilendirici metinler ve günlük yazar; duygu ve düşüncelerimi ifade edebilirim.
- Kitap okuma disiplini edinir; Mayadokya kapsamındaki en az 32 kitap okuyarak çalışmalarımı tamamlar ve her gün düzenli kitap okurum.
- Noktalama işaretleri ve yazım kurallarına uygun yazılar yazarım.
- Olayları sıralar, neden-sonuç ilişkisi kurar ve dinlerken not alırım.
- Etkili bir konuşmanın özelliklerini bilerek konuşmalar yapar ve sahne performanslarına katılırım.
- İstiklal Marşı’nın iki kıtasını ezbere bilir ve bestesine uygun söylerim.
- Ülkemdeki önemli yazarları tanır ve eserlerini bilirim.


Sosyal Duygusal Becerilerim
- Okul ve günlük yaşamımı ilgilendiren konularda SMART hedefler belirler ve verilen ödevleri zamanında tamamlarım.
- Masamı ve eşyalarını düzenli tutar, güvenlik kurallarına uyar ve kişisel bakımıma özen gösteririm.
- Çevreye duyarlıyım; geri dönüşüm kurallarına uyar, enerji tasarrufu yapar ve sürdürülebilir davranışlar sergilerim.
- Nezaket ifadelerini kullanarak diğerleriyle saygılı bir şekilde iletişim kurar, fikirlerimi açıkça ifade eder ve başkalarının görüşlerine saygı duyarım.
- Sosyal sorumluluk projelerine katılır, yardımsever davranır ve okulun demokratik yönetimine dahil olurum.
- Kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır, edindiğim deneyimleri paylaşır ve ilgili sunumlar hazırlarım.
- Duygularımı tanır, ifade eder ve yönetir; stresli durumlarla başa çıkma becerileri geliştiririm.
- Yargılardan bağımsız gözlem yapabilir ve ihtiyaçlarıyla bağlantılı ricalarda bulunabilirim.
- Bir konserde şarkı söylerim, enstrüman çalarım.
Maya, kuantum çağının geldiğini, yapay zekânın yaşamı hızla dönüştürdüğünü görüyor ve bu dönüşüm karşısında endişeleniyor. Ama bu kaygıyı bilimin ışığında bir yol haritasına dönüştürüyor ve dersine çok iyi çalışıyor.
Çünkü çocuklarımız 20 yıl sonra hepimize “Bizi neye hazırladınız?” diye soracak. İşte bu sorunun cevabını bugünden düşünmek zorundayız. Çocuklarımızı kendi çocukluğumuzun sınırlarına hapsetmeye hakkımız yok.
Zamanın ruhuna saygı göstermek durumundayız. Her çocuğun içinde neşe bulan ve onlara neşe katan bir okul olarak, biz geleceğe umutla bakıyoruz. Sahip olduğumuz donanım, birikim ve inanç bize bu güveni veriyor.Bu hissi çocuklarınızdan esirgemeyin.