Okulda 100 Gün

  21 Şubat 2019

Maya Okulları İncek Yerleşkesi okul öncesi bölümü öğrencileri oryantasyon haftasını tamamladıktan sonra okulun ilk günü olan 17 Eylül 2018 Pazartesi günü, sınıflarında yer alan ritmik sayma panolarına 1 sayısını takarak başladıkları 100. Gün etkinliği, okulun 100. Günü olan 21 Şubat Perşembe günü 100 sayısının takılması ile tamamlanmıştır. Öğrencilerimiz, 17 Eylül'den itibaren okula geldikleri her gün sayı panolarına bir sayı ekleyerek 100. Güne yaklaşmayı sabırla beklemişlerdir. 
1–100 arasında ritmik sayma becerisini geliştirmeye ve desteklemeye yönelik hazırlanan panolarda öğrencilerimiz, 5’erli, 10’arlı ritmik sayma, 10’dan ve 20’den geriye doğru sayma çalışmalarını da grup ve bireysel etkinlikler olarak uygulamışlardır. Sık sık panolarda yerleri karıştırılan sayıların doğru yerlerini de ararken sayı görsellerini tanıma ve ayırt etme çalışmalarını da yürütebilmişlerdir. Bu becerileri desteklerken eş zamanlı olarak her sınıfımızda 100 güne ilişkin farklı başlıklarla (kurdele, kitap, düğme, hayvan ve mucit) ilgili her gün bir paylaşımda bulunulmuştur.
100. Güne yaklaştıkça heyecanları artan minikler okulda bir arada geçirdikleri 100. Günlerini coşkuyla kutlamışlardır. Öğrencilerimiz eğlence öncesinde sınıflarında, üzerinde “100. Gün” şapkalarını kendi yaratıcılıkları ile süslemiş, ikindi kahvaltısında birlikte yemek üzere 100. Gün pastasını hazırlamışlardır. Sınıf arkadaşlarıyla birlikte yiyecekleri pastayı hep birlikte iş birliği ile hazırlayan öğrencilerimiz pasta hazırlama aşamalarını da adım adım takip etmişlerdir. Pasta hazırlama aşamasında birbirlerine 100. Günü beklerken neler hissettiklerini anlatan öğrencilerimiz birlikte biriktirmiş oldukları anılardan da bahsetme fırsatı elde etmişlerdir. Pastalarının aşamalarına katkıda bulunan minikler, hazırladıkları ve süsledikleri pastayı ikindi kahvaltısında yemek üzere dolaba kaldırmışlardır. İkindi kahvaltısında 100. Gün için hazırladıkları şapkalarıyla kendi yemekhanelerine geçen öğrencilerimiz, sınıf arkadaşlarıyla birlikte pastanın mumlarını üflemişlerdir. Daha sonra kendi koridorlarında onları üzerinde 1’den 100’e kadar sayıların yazılı olduğu büyük sayı panosunu karşılamıştır. Sınıf öğretmenlerinin koridorun belirli yerlerine sayı kartlarının saklandığını ve her öğrencinin bu kartlardan bulması için verdikleri yönergeden sonra öğrenciler koridorlarında heyecanla sayı kartlarını aramışlardır. Tüm kartlar toplandıktan sonra bütün arkadaşlarıyla panonun önüne gelen öğrencilerimizden 1 numaralı kartı bulan öğrencimizle sayı panosuna kartlar takılmaya başlanmıştır. 100 sayısının takılmasının ardından eğlencelerine müzik eşliğinde dans ederek devam etmişlerdir. Okulumuzun en küçük öğrencileri, arkadaşları ile birlikte mutlu anlarına bir yenisini daha ekleyerek günü tamamlamışlardır.
Birlikte nice 100 günlere sizlerle, gülen gözlerle…


Okulda 100 Gün Okulda 100 Gün Okulda 100 Gün Okulda 100 Gün Okulda 100 Gün Okulda 100 Gün Okulda 100 Gün Okulda 100 Gün